Скочи на садржај

O nama

VOJVOĐANSKI SIMFONIJSKI ORKESTAR

Respektabilan ansambl visokog interpretativnog nivoa na domaćoj umetničkoj sceni formiran je od februara 2011. godine kao Vojvođanski simfonijski orkestar, nastavljajući rad Vojvođanskih simfoničara. Orkestar je organizovan po principu ansambla „stađone“. U protekloj sezoni 2021/2022. ansambl je proslavio desetogodišnjicu od uspešno izvedene institucionalizacije i do sada ostvario blizu 160 koncerata, dostigavši značajan nivo muziciranja i dobre interpretativne standarde. Insistiranjem na raznolikosti klasičnog, ponekad i žanrovski šireg repertoara (posebno kada su bili u pitanju popularniji „gala novogodišnji koncerti”), orkestar se do sada najbolje predstavljao u poznoromantičarskim delima simfonijske i koncertantne literature, pleneći raskošnim zvukom, širokom dinamičkom skalom i raspevanim kantilenama, ali se odlično iskazivao i u interpretacijama kompozicija 20. veka, kao i savremenog domaćeg stvaralaštva.

U proteklom periodu uspešno je izveo preko sedamdeset premijernih programa, s učešćem svetski priznatih domaćih i stranih dirigenata. Od renomiranih gostujućih umetnika međunarodne muzičke scene s kojima je sarađivao, važno je spomenuti maestre kao što su Saulijus Sondeckis, Marko Parizoto, Mats Liljefors, Markus Pošner, Ližija Amadio, Filip Piket, Frančesko la Vekija, Bundit Ungrangse, Mladen Tarbuk, Ilmar Lapinš, Emil Tabakov, Eduard Topčjan, Tigran Haknazarijan, Lior Šambadal, Klaudio Vandeli, Filip Grinberg, Berislav Skenderović, te atraktivne soliste među kojima su bili Valerij Ojstrah, Martin Kefler, Sreten Krstić, Siprijen Kacaris, Narek Haknazarijan, Aleksandar Buzlov, Hačatur Almazijan, Lorenco Gato, Betina Ranh, Irakli Murjkneli, Ivona Sobotka, Tatjana Samuil, Itamar Zorman, Aleksandar Madžar, Rita Kinka, Jasminka Stančul, Kristof Berner, Nemanja Radulović, Katarina Jovanović, Nebojša Jovan Živković, Laura Levai Aksin, Gzavije Filips, Žan-Mark Filips Varžabedijan, Nikolas Altštet, Maja Bogdanović, Milijana Nikolić, Dejan Bogdanović, Anjelo Deziderio, Mladen Čolić, Ratimir Martinović, Aleksandar Tasić, Ksenija Janković, kvartet „Terem“, ansambl „Janoška“ kao i niz takođe izvanrednih interpretatora. Prema oceni stručnih kritičara, kao i angažovanih gostujućih dirigenata i solista, Vojvođanski simfonijski orkestar dostigao je visok interpretativni nivo profesionalnog ansambla, a po svojoj poziciji u matičnoj sredini redovno učestvuje i na Novosadskim muzičkim svečanostima.

Jula 2014. Vojvođanski simfoničari su prvi put zakoračili u međunarodne vode i predstavili se na 60. Splitskom ljetu i 65. Dubrovačkim ljetnim igrama. Priznanje našem ansamblu stiglo je i od časopisa Muzika klasika, čiji žiri mu je za uspešnost delovanja u 2014. dodelio nagradu za orkestar godine. U novembru 2015. orkestar je prvi put zapaženo muzicirao u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine u Beogradu, a oktobra 2016. godine na Beogradskim muzičkim svečanostima u istoj sali.

Od septembra jubilarne 2021/2022. sezone, Vojvođanski simfonijski orkestar ima angažovanog šefa dirigenta, Aleksandra Markovića  (na ovoj funkciji i u drugom, tekućem mandatu) uglednog umetnika međunarodne karijere s kojim je do sada ostvario nekoliko izvanrednih koncerata. U ovoj bogatijoj no inače sezoni ansambl je zabeležio koncerte s gostujućim dirigentima Bojanom Suđićem i Premilom Petrovićem, kao i novosadskim umetnicima Aleksandrom Kojićem i Mikicom Jevtićem. Takođe i sjajne nastupe s našim i inostranim solistima, poput onih iz mlađe generacije kao što su Irena Josifoska, Aleksandra Šuklar i Robert Lakatoš, ali i već odavno širom sveta etabliranih umetnika Radovana Vlatkovića, Kemala Gekića, Ive Pogorelića, Stefana Milenkovića i Romana Simovića. Oni su muzicirali pod dirigentskim vođstvom Ejuba Gulijeva, Srboljuba Dinića i Aleksandra Markovića, koji je novembra 2021. vodio i veličanstveno izvođenje Verdijevog Rekvijema ostvareno u saradnji s Horom Opere SNP-a i međunarodnim kvartetom solista. Veliki uspeh bio je i Markovićevo tumačenje Druge simfonije Gustava Malera, juna meseca ove godine, da bi početak tekuće sezone 2022/23. obeležio koncert na otvorenom (4. Korzo) na kom je naš orkestar pod vođstvom svog šefa-dirigenta svirao s Julijanom Rahlinom, jednim od najslavnijih violinista našeg vremena. Na ovogodišnjem Nomusu ansambl ponovo, posle marta 2021, sarađuje s Gordanom Nikolićem, kao solistom i dirigentom, a u novembru ga, pored koncerata u Novom Sadu, očekuje i gostovanje na Beogradskim muzičkim svečanostima.       

Naš tim

Marko Miletić je rođen 1984. godine u Kraljevu. Počinje da svira violončelo sa devet godina u muzičkoj školi “Stevan Mokranjac” u Kraljevu u klasi prof. Aleksandra Jakovljevića, a ubrzo nastavlja u klasi Bože Saramandića kod koga završava i srednju muzičku školu Dr. Miloje Milojević u Kragujevcu. Osnovne i master sudije završio je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi profesora Imrea Kalmana, gde odmah po završenim studijama počinje da radi kao stručni saradnik i gde je danas redovni profesor violončela. Godine 2011. dobija najvišu stipendiju za program „Artist diploma of performans” na Kolumbus univerzitetu (SAD) u klasi prof. Vendi Vorner, jedne od vodećih violončelistkinja svoje generacije. Za vreme boravka u Americi biva primećen kao talentovan pedagog i angažovan kao profesor violončela i kamerne muzike u programu “Priprema za fakultet”. Za vreme školovanja osvojio je više nagrada na festivalima i takmičenjima kao solista i član kamernih ansambala. Obnovio je kamerni orkestar „Kamerata Akademika“ 2007. godine, u kojem radi kao solo violončelista i umetnički rukovodilac, a koji od 2021. godine zvanično manja status u gradski kamerni orkestar „Kamerata Novi Sad“ i deluje pod pokroviteljstvom Kulturnog centra Novog Sada.
Od 2013. član je klavirskog tria „Valmaro“ sa violinistom Robertom Lakatošem i pijanistkinjom Valentinom Nenaševom. Od 2015. intenzivno sarađuje sa pijanistima Mihajlom Zurkovićem i Valentinom Nenaševom na koncertima u zemlji i inostranstvu. Godine 2017. osniva festival NEO, koji već osmu godinu za redom u letnjim mesecima u Novi Sad dovodi vrhunske umetnike. Koncepti koje postavlja na Festivalu NEO i u okviru koncertnog repertoara Kamerate Novi Sad uvek su angažovani i donose vrhunski kvalitet od umetnika koje okuplja, zbog čega je uspeo da se izbori da klasična muzika dominira godinom kada se Novi Sad predstavio kao Evropska Prestonica Kulture. Pri Fondaciji Novi Sad 2021 Evropska Prestonica Kulture, bio je angažovan je kao kustos za klasičnu muziku te je na taj način uređivao veliki deo muzičkog života u Novom Sadu.
Na mestu vršioca dužnosti direktora Vojvođanskog simfonijskog orkestra angažovan je od avgusta 2024. godine.

Milica Antonić rođena je 1989. godine u Novom Sadu. Nakon završenih osnovnih studija (2012) na Ekonomskom fakultetu Subotica, Univerzitet u Novom Sadu, smer marketing, 2014. godine završava i master studije na istom fakultetu, smer menadžment.

U Vojvođanskom simfonijskom orkestru na mestu finansijskog rukovodioca zaposlena je od maja 2017. godine.

Vanja Ćirić rođena je 1990. godine u Sremskoj Mitrovici. Završila je
srednju muzičku školu Petar Krančević u rodnom gradu a nakon toga studije nastavlja na Akademiji umetnosti u Novom Sadu na smeru Teorija umetnosti – Muzikologija i master studije – Umetnost i mediji.

Za vreme studija, Vanja stiče veliko iskustvo u menadžmentu u kulturi u radu sa velikim festivalima u Srbiji i inostranstvu među kojima se izdvajaju Bemus, Nomus, kao i čuveni festival klasične muzike u Bajrojtu u Nemačkoj. Takođe, sarađivala je sa pijanističkim memorijalom Isidor Bajić u Novom Sadu, CEBEF-om, festivalom Filipovi dani u Nišu. Kao koordinator različitih timova, Ćirić je pored rada u zemlji i Evropi radila i u Aziji. U Pekingu (Kina) u sezoni 2019- 2020 radila je kao koordinator u odnosima sa stranim umetnicima u Nacionalnom centru za inovacije i kinesku kulturu i umetnost.

U Vojvođanskom simfonijskom orkestru na mestu propagandnog referenta zaposlena je od 2022. godine.