Vojvođanski Simfonijski Orkestar

Kao nastavljač Vojvođanskih simfoničara, orkestar je februara 2011. godine formiran, odnosno preoblikovan u Vojvođanski simfonijski orkestar, takođe organizovan po principu ansambla „stađone”. Insistiranjem na raznolikosti klasičnog, ponekad i žanrovski šireg repertoara (posebno kada su u pitanju popularniji „gala novogodišnji koncerti”), orkestar se do sada najbolje predstavljao u poznoromantičarskim delima simfonijske i koncertantne literature, pleneći raskošnim zvukom, širokom dinamičkom skalom i raspevanim kantilenama, ali se odlično iskazivao i u interpretacijama kompozicija XX veka, kao i savremenog domaćeg stvaralaštva.

Povezujući dakle, dve protekle dekade, protekli period broji preko sto pedeset premijernih programa, s učešćem svetski priznatih domaćih i stranih dirigenata. Od renomiranih gostujućih umetnika međunarodne muzičke scene s kojima je orkestar sarađivao, važno je spomenuti maestre kao što su Marko Parizoto, Srboljub Dinić, Premil Petrović, Bojan Suđić, Lior Šambadal, Emil Tabakov, Julijan Rahlin, Mladen Tarbuk, Eduard Topčijan, Klaudio van de Velde, Timoti Redmont i drugi,  te atraktivne soliste među kojima su bili Lorenco Gato, Ivo Pogorelić, Narek Haknazarijan, Aleksandar Madžar, Rita Kinka, Nebojša Jovan Živković, Laura Levai Aksin, Roman Simović, Stefan Milenković, Mladen Čolić, Ratimir Martinović, Aleksandar Tasić, Itamar Zorman, Ksenija Janković, Tatjana Samuil, Aleksandar Buzlov, Hačatur Almazjan, Dragana Radaković, Sanja Romić, Mirtil Miheler, Aleksandar Tasić, Milijana Nikolić i još niz takođe izvanrednih interpretatora. Prema oceni stručnih kritičara, kao i angažovanih gostujućih dirigenata i solista, Vojvođanski simfonijski orkestar dostigao je visok interpretativni nivo respektabilnog profesionalnog ansambla, a po svojoj poziciji u matičnoj sredini redovno učestvuje i na Novosadskim muzičkim svečanostima.

Jula 2014. Vojvođanski simfonijski orkestar je prvi put zakoračio u međunarodne vode  predstavivši se na 60. Splitskom ljetu i 65. Dubrovačkim ljetnim igrama. Oba festivalska koncerta pozitivno su ocenjena u pisanim i elektronskim medijima, dok je mladi hrvatski violinista Marko Gracijani, solista u Koncertu za violinu i orkestar Petra Čajkovskog, dobio za svoju interpretaciju nagradu Judita dnevnog lista Slobodna Dalmacija. Priznanje našem ansamblu stiglo je i od časopisa Muzika klasika, čiji žiri mu je za uspešnost delovanja u 2014. dodelio nagradu za orkestar godine. U novembru 2015. orkestar je prvi put zapaženo muzicirao u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine u Beogradu, a oktobra 2016. godine prvi put nastupio i na Beogradskim muzičkim svečanostima u istoj sali.

Od sezone 2018/19. Vojvođanski simfonijski orkestar, pored redovnih koncerata klasične muzike, beleži i niz žanrovskih iskoraka, sarađujući s poznatom interpretatorkom sevdalinki Amirom Medunjanin, ansamblom Janoška, te džez pevačicom Mirtil.

Aleksandar Marković, šef dirigent

ALEKSANDAR MARKOVIĆ, dirigent, Austrija/Srbija

Diplomirao je u klasi Leopolda Hagera na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti u Beču, a na Muzičkoj akademiji „Chigiana” u Sijeni, gde je pohađao majstorske kurseve, nagrađen je počasnom diplomom. Bio je dobitnik stipendije iz Fondacije „Herbert von Karajan” i pobednik 7. Mеđunarodnog takmičenja „Grzegorz Fitelbeg” u poljskom gradu Katovice. Aleksandar Marković raspolaže širokim simfonijskim i operskim repertoarom u stilskom opsegu od klasicističkih i romantičarskih, pa do najsavremenijh kompozicija. Njegovo interesovanje za muziku XX veka i avangardu ogleda se u izvođenju dela Hartmana, Šiskea, Ištvana Rože, Ligеtija, Lutoslavskog, Glasa, Pinčera, Jusupova, Salоnena.

Kao muzički direktor Opere „North” u Lidsu dirigovao je Janačekovom Jenufom, kao i Štrausovim Kavaljerom s ružom, a vodio je i nekoliko orkestarskih koncerata ove kuće s opsežnim programom sastavljenim od dela Mocarta, Šumana, Vagnera i Riharda Štrausa. Još raznovrsniji repertoar imao je s operskim ansamblom Tirolskog državnog teatra u Insbruku, s kojim je pripremio izuzetno uspešne i kritički aklamativno ocenjene predstave Salome, Ukletog Holanđanina, Madam Baterflaj, Toske, Kavalerije rustikane i Pajaca, Figarove ženidbe, Romea i Julije, Travijate, Nabuka, Norme i Labudovog jezera.

U operskom domenu značajna je i njegova saradnja s Narodnim pozorištem u Beogradu, gde je radio na novoj produkciji Verdijeve Moći sudbine, a gostovao je i u Narodnom pozorištu u Pragu i Državnom teatru u Salcburgu. „Vagnerovu godinu” 2013 (dva veka od kompozitorovog rođenja) proslavio je novom postavkom Ukletog Holanđanina u Slovenskom narodnom gledališču u Ljubljani i koncertnim izvođenjem Rijencija s Minhenskom filharmonijom u Gaštajgu.

U toku vremena provedenog s Filharmonijom iz Brna, pored koncerata u okviru redovne sezone, nastupao je s orkestrom u bečkom Koncerthauzu, u Velikoj dvorani salcburškog Festšpilhausa, Palati umetnosti u Budimpešti, Bruknerhausu u Lincu, Holu Kraljice Elizabete u Antverpenu, Dvorani „Reduta” u Bratislavi, kao i na velikoj turneji u Japanu. U jesen 2014. izveli su program muzike Riharda Vagnera u Gracu, u čuvenoj Sali „Stefanie” povodom otvaranja Muzikferajna u tom gradu, u sklopu proslave 200-godišnjice Štajerske.

Markovićeva saradnja s poznatim svetskim simfonijskim ansamblima proteže se, između ostalog, na Kraljevsku filharmoniju iz Liverpula, simfonjske orkestre Birmingema, Irske, Odenzea, Bornmuta, Malmea, Škotskog Bi-Bi-Sija, Hrvatske radiotelevizije i Radio Praga, Katarsku, Slovenačku i Slovačku filharmoniju, Belgijski nacionalni orkestar, Orkestar Minhenskog radija, Orkestar „Beethoven” iz Bona, Оrkestar Koncerthauza iz Berlina i druge.

Među ostalim dirigentskim angažmanima izdvajaju se i nastupi sa Simfonijskim orkestrom Španskog radija i televizije, Drezdenskom, Štutgartskom, Beogradskom i Zagrebačkom filharmonijom, Državnom kapelom iz Halea, Bečkim i Praškim simfonijskim orkestrom, Orkestrom „Mozarteum” iz Salcburga, Bečkim kamernim orkestrom, Državnim orkestrom Braunšvajga, Filharmonijom „Janaček” iz Ostrave, Litvanskim nacionalnim simfonijskim orkestrom, „Kremeratom Baltikom” i još nizom svetski uglednih evropskih ansambala.

Od septembra 2021. godine je šef-dirigent Vojvođanskog simfonijskog orkestra.

Naš tim

Mirela Ivančević
Mirela IvančevićPropagandni referent
Mirela Ivančević, rođena 1988. godine. Nakon završene srednje muzičke škole „Petar Krančević“ u Sremskoj Mitrovici, smer muzički saradnik, 2007. upisuje muzikologiju na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Studiranje nastavlja 2011. na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, gde upisuje master studije kulturologije. Bavi se temom pod nazivom „Muzičko obrazovanje devojaka u Srbiji 19. veka“. U Vojvođanskom simfonijskom orkestru radi od 2013. godine.
Voli život. Večiti optimista sa ružičastim naočarama. Osmeh joj je zaštitni znak 
Moto: „Živi svaki dan kao da je poslednji“.
Milica Antonić
Milica AntonićFinansijski rukovodilac
Milica Antonić, rođena je 1989. godine u Novom Sadu. Nakon završenih osnovnih studija (2012) na Ekonomskom fakultetu Subotica, Univerzitet u Novom Sadu, smer marketing, 2014. godine završava i master studije na istom fakultetu, smer menadžment. U Vojvođanskom simfonijskom orkestru na mestu finansijskog rukovodioca zaposlena je od 2015. godine.
Roman Bugar
Roman BugarDirektor
Roman Bugar – rođen 1985. u Zrenjaninu. Student Akademije umetnosti u Novom Sadu, podgrupe za violinu, postaje 2004 a 2008. upisuje magistraturu u Banja Luci, u klasi prof. Uroša Pešica i kasnije kod prof. Marije Misite. Godine 2009. obnavlja Zrenjaninski kamerni orkestar a iste godine postaje koncertmajstor i dirigent orkestra Nacionalnog saveta rumunske nacionalne manjine. Za predsednika velikog Festivala folklora Rumuna iz Vojvodine izabran je 2011, a dve godine kasnije osnovao je Zrenjaninsku filharmoniju.
Prva violina je u Gudačkom kvartetu „Panonija“, sarađuje sa različitim orkestrima u Srbiji. Godine 2015. postavljen je na mesto vršioca dužnosti direktora Vojvođanskog simfonijskog orkestra. Iste godine postaje vlasnik muzičkog studija M 2932.
Hobi mu je pecanje i veliki je ljubitelj konjarstva.